Robert Sylvester Kelly生於196718日 ,以其藝名R. Kelly出名,R&B製作人/歌星/演奏家/作曲家於一身的R.Kelly,繼承了從Marvin GayePrince這一性感派的音樂傳承,R.Kelly認為,再也沒有比美好的性愛更能激發人靈感。竄起於90年初New Jack Swing這種樂風的風潮末期,他不僅取得商業成功,樹立個人特色--柔和折衷的嘻哈節奏、靈魂樂式的吟唱、還有歌曲中不可或缺的R式放克與直言不諱的性愛描寫:如〈Sex Me〉、〈Your Body’s Callin〉等更是他受人喜愛的關鍵,跨足了流行樂種之間的鴻溝,成為90年代最暢銷的男性藝人,他是十年來擁有最多Top40的男歌手。

R.Kelly不僅替節奏藍調風格開創最綺情的異色世界,更不思議的混融香濃靈魂、虔誠福音、街頭嘻哈以及流行元素,使得這位大談新都會男女情愛故事的才子,雖然有著惡名昭彰的壞男孩形象,卻能倚靠視聽雙感官的雙刺激,加上順暢動人旋律的輔佐,讓勞凱利出道至今20年歲月,仍然屹立不搖,累計3座葛萊美+8座代表黑人音樂最高榮譽的靈魂列車+6座告示牌+6座全美音樂等大獎加冕,全球直逼億萬銷售量!

風風雨雨一路走來,R.Kelly逐步建立起自己的音樂王朝與地位,他的名字成了樂派代名詞,更是後起新秀爭相師法的前輩。不僅如此,令人稱羨渾然天成的演唱/創作功力,讓麥可傑克森、席琳狄翁、惠妮休斯頓、瑪麗亞凱莉、布蘭妮、珍娜傑克森等一票天王天后級藝人傾心不已,甘願排隊等歌或是合唱!管他什麼分級制度,這些精采戲碼都在勞凱利無界限的音樂藍圖中不斷延伸擴張中本文主打歌"I Believe I Can Fly"曾獲1997年美國流行榜亞軍(R&B榜冠軍),也為R.Kelly贏得葛萊美「年度最佳電影主題曲」、「年度最佳R&B單曲」以及「年度最佳R&B歌手」等三項大獎肯定;推薦曲"If I Could Turn Back the Hands of Time"1998年流行榜#12(R&B榜#5)(以上資料來自博客來音樂) 

 

I believe I can fly   R. Kelly

I used to think that I could not go wrong
And life was nothing but that an awful song
But now I know the meaning of true love
I'm leaning on the everlasting arms

If I can see it, then I can do it
If I just believe it, there's nothing to it

*I believe I can fly
I believe I can touch the sky
I think about it every night and day
Spread my wings and fly away
I believe I can soar
I see me running through that open door
I believe I can fly
I believe I can fly
Oh I believe I can fly

See I was on the verge of breaking down
Sometimes inside us, it can seem so long
There are miracles in life I must achieve
But first I know it starts inside of me

Could I believe in it?
If I can see it, then I can be it
If I just believe it, there's nothing to it (*)

我相信我能飛   R.凱利

我一直以為自己不會犯錯
人生不過是一首可怕的歌
如今,我懂得了真愛的意義
我倚靠著永恆的臂膀

只要我明白,我就會去做
只要我相信,什麼都不成問題

我相信我能飛
我相信我能觸摸到天空
我日思夜想
想要展翅遠走高飛
我相信我能飛
我看見自己穿過那扇敞開的門
我相信我能飛
我相信我能飛
噢,我相信我能飛

我曾瀕臨崩潰邊緣
有時候在你我心裡,它蘊藏許久
生命中有我必須完成的奇蹟
但首先我得從心裡開始做起

我該相信它嗎?
只要我明白,我就做得到
只要我相信,什麼都不成問題

  


 

中文翻譯來自安德森,歡迎來信 abs1984@ms10.hinet.net 討論!

 

 

 

~相關推薦~

 

R.Kelly ~ If I Could Turn Back the Hands of Time

 

how did i ever let yo slip away

never knowing i'd be singing this song someday

and now i'm sinking to rise no more

ever since you closed the door



chorus

if i could turn turn back the hands of time

then my darlin' you would be mine

if i could turn turn back the hands of time

then my darlin' you would be mine



funny funny how time goes by

and blessings are missed in the wink of an eye

why oh why oh why should one have to go on suffering

when everyday i plead come back to me



chorus



bridge

and you had enough love for the both of us

but i i did you wrong i admit i did

but now i'm facing the rest of my life a lone



chorus



i'd never hurt you if i could turn back

never do you wrong if i could turn back

and never leave your side if i could turn back

if i could turn back the hands

there'll be nothing i wouldn't do for you if i could turn back

forever honest and true to you if i could turn back

if you accept me back in your heart i love you

if i could turn back the hands

if i could turn back that would be my will

if i could turn back darlin' i'm begging you take me by the hands

if i could turn back the hands

i'm going down yes i am if i could turn back

down on my bended knee yeah if i could turn back

and i'm gonna be right there until you return to me

if i could turn back the hands

if i could turn back if i could turn back the clock on the wall

if i could turn back then i'd come to realize how much i love you

love you love you love you love you

if i could turn back the hands 20

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()