由主唱Darren Hayes以及負責樂器演奏的Daniel Jones兩人,一同成軍於1994年、並於1996年發表首張單曲正式進軍樂壇,以其前所未聞的新鮮聲音於隔年便襲捲全球成為家喻戶曉二人流行團體的 Savage Garden,雖然難逃許多當紅二人組合如慧星般劃過星空留下耀眼光芒即各自解散的魔咒命運,於2001年正值事業顛峰之際,即宣告解散,但其在短短不到 5年的時間內,卻已締造了“Savage Garden”(全美#3)“Affirmation”(全美#6)兩張全球暢銷的超白金專輯,產生了「I Want You」「Truly Madly Deeply」「To The Moon & Back」「I knew I Loved You」「The Animal Song」等5首膾炙人口的冠軍單曲,並刷新許多樂史紀錄,而其全球的累積總銷量至今亦已超過二千三百萬張了!本文介紹的"Truly Madly Deeply"1998年流行榜&成人抒情榜雙料冠軍;推薦曲"I Knew I Loved You"則是2000年流行榜冠軍(以上資料來自博客來音樂館)

Truly, madly, deeply   Savage Garden

I'll be your dream, I'll be your wish
I'll be your fantasy, I'll be your hope
I'll be your love, be everything that you need
I love you more with every breath
Truly madly deeply do..
I will be strong, I will be faithful
'Cos I'm counting on a new beginning
 a reason for living, a deeper meaning

*I want to stand with you on a mountain
I want to bathe with you in the sea
I want to lay like this forever
Until the sky falls down on me

And when the stars are shining brightly in the velvet sky
I'll make a wish send it to heaven
Then make you want to cry the tears of joy
 for all the pleasure and the certainty
That we're surrounded by the comfort
 and protection of the highest power
In lonely hours, the tears devour you( * )

Oh can't you see it baby?
You don't have to close your eyes
'Cos it's standing right before you
All that you need will surely come...

真誠的、瘋狂的、深深的   野人花園合唱團

我會是你的夢想,我會是你的願望
我會是你的幻想,我會是你的希望
我會是你的愛、你所需要的一切
每一次呼吸之後,我就更愛你一點
真誠、瘋狂而深深的愛著你
我會堅強,充滿信心
因為我指望於一個新的開始
一個生存的理由,一個更深的意義

我要與你一同站立在高山上
我要與你一起沐浴在大海中
我要像這樣永遠的躺著
直到天空崩落在我身上

當繁星在絲絨般的天空上閃閃發光
我會許個願,將它送到天堂
然後,讓你不由得流下喜悅的淚水
為那所有的歡愉與必然
我倆被幸福所圍繞
被最偉大的力量保護著
在寂寞的時刻裡,你心裡將盈溢著喜悅的淚

你看不出來嗎?寶貝
你不需閉上眼睛
因為這一切就在你面前
你所期望的終將實現


中文翻譯來自安德森,歡迎來信 abs1984@ms10.hinet.net 討論!

 

 

~相關推薦~

Savage Garden ~ I Knew I Loved You

I knew I loved you   Savage Garden

Maybe it's intuition
But something you just don't question
Like in your eyes, I see my future in an instant
And there it goes
I think I found my best friend
I know that it might sound more than a little crazy
But I believe...

*I knew I loved you before I met you
I think I dreamed you into life
I knew I loved you before I met you
I have been waiting all my life

There's just no rhyme or reason
Only the sense of completion
And in your eyes
I see the missing pieces I'm searching for
I think I've found my way home
I know that it might sound more than a little crazy
But I believe... (*)

A thousand angels dance around you
I am complete now that I've found you(*)

我知道我已愛上你   野人花園合唱團

也許那是直覺
但有些事你從不懷疑
就像從你眼中,我在剎那間看見了未來
但很快就消失了
我想,我找到了最好的朋友
我知道那聽起來有點瘋狂
但我相信──

我知道我會愛上你,在我遇見你以前
我想我夢著你,已夢了一生
我知道我會愛上你,在我遇見你以前
我已經等了一輩子

那其實毫無意義
只有把事情了結的感覺
在你眼中
我看見了那尋覓已久的失落的片段
我想我已找到歸途
我知道那聽起來有點瘋狂
但我相信──

成千的天使圍繞著你起舞
我已完成,因為我找到了你


中文翻譯來自安德森,歡迎來信 abs1984@ms10.hinet.net 討論!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()