首開性感美豔路線的鄉村天后Shania Twain,以『The Woman In Me(’95)、『Come On Over(’97)、『Up!(2002)締造了全美音樂史上唯一一位連續擁有3張獲頒鑽石唱片銷售認證的女歌手。2002年底,藉由第4張專輯『Up!』展現音樂世界化的企圖,專輯中19首歌分別錄製了很火的搖滾版、悠閒的節奏感覺版以及西部鄉村版,流露她出道以來最多樣的音樂風情,專輯在美銷售逾百萬張。Shania總計囊括了全球超過上百座音樂獎,其中有5座是葛萊美獎,而歷年專輯全球總銷量則已驚人突破6500萬張天量。

  享有鄉村天后地位的Shania1997年第3張專輯【Come On Over】中,將流行搖滾與古典弦樂、民謠搖滾作多元融合,並在音樂錄影帶的視覺以及造型上賦予亮麗嫵媚的包裝,專輯接續以“You’re Still The One”5首單曲凌厲攻佔英美Top10,順利突破鄉村樂的藩籬,創造了她歌唱生涯的又一個奇蹟,晉升為與席琳狄翁、瑪麗亞凱莉等人平起平坐的流行天后。【Come On Over】以全球3500萬張銷售佳績,同步改寫女藝人在流行榜與鄉村榜最佳單張專輯最高銷售紀錄!本文介紹的"You're Still The One"曾獲1998流行榜#2(鄉村榜冠軍),推薦曲"From This Moment On"則是1998流行榜#4(成人抒情榜冠軍、鄉村榜冠軍)(以上資料來自博客來音樂館)


Looks like we made it
Look how far we've come my baby
We mighta took the long way
We knew we'd get there someday

BRIDGE:
They said, "I bet they'll never make it"
But just look at us holding on
We're still together still going strong

CHORUS:
(You're still the one)
You're still the one I run to
The one that I belong to
You're still the one I want for life
(You're still the one)
You're still the one that I love
The only one I dream of
You're still the one I kiss good night

Ain't nothin' better
We beat the odds together
I'm glad we didn't listen
Look at what we would be missin'

(BRIDGE)
(CHORUS)
(CHORUS)

I'm so glad we made it
Look how far we've come my baby

 

 

~相關推薦~

Shania Twain ~ From This Moment On

From this moment on   Shaina Twain

I do swear that I'll always be there.
I'd give anything and everything and I will always care.
Through weakness and strength,
  happiness and sorrow, for better or worse
I will love you with every beat of my heart

From this moment life has begun
From this moment you are the one
Right beside you is where I belong
From this moment on

From this moment I have been blessed
I live only for your happiness
And for your love I'd give my last breath
From this moment on

I give my hand to you with all my heart
Can't wait to live my life with you
Can't wait to start
You and I will never be apart
My dreams came true because of you

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
There is nothing I wouldn't give
From this moment on

You're the reason I believe in love
And you're the answer to my prayers from up above
All we need is just the two of us
My dreams came true because of you

From this moment as long as I live
I will love you, I promise you this
From this moment
I will love you as long as I live
From this moment on

從這一刻開始   仙妮亞唐恩

我發誓,我時時都會在此
我會在乎我所付出的每一切
從虛弱到堅強
  幸福或悲痛,不論過得好或不好(翻成這樣可以嗎)
我都會隨著我心中的每一撲動來愛妳

從這一刻起,人生就已開始
從這一刻起,妳就是我唯一的人
我所屬之處就是躺在妳身旁
就從這一刻開始

從這一刻起,我就來祝福你
我因妳帶來的快樂而活下去
因妳的愛,我已獻出我最後的氣息
就從這一刻開始

我全心全意將我的手交給妳
我不能再等能與妳活在一起
不能再等到開始
我與你是永不會分開
因妳,我的美夢能成真

從這一刻起,只要我還活著
我會愛著妳,這是我對妳的承諾
我沒有什麼再可獻出
就從這一刻開始

妳就是我相信愛的理由
妳就是我對天上祈禱者的答案
我只想我倆能在一起
因妳,我的美夢能成真

從這一刻起,只要我還活著
我會愛著妳,這是我對妳的承諾
從這一刻起
只要我還活著我都會愛著妳
就從這一刻開始

 

 


 

 

中文翻譯來自樂友 David D,歡迎來信 david_tuvn@yahoo.com.hk 討論! 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()