Jessica Simpson甜美且技巧十足的精準演唱詮釋,連情歌天后席琳狄翁都稱讚不已,與布蘭妮及克莉絲汀同時期出道,卻放棄快節奏搭配舞蹈動作之模式,以純真無暇的天使臉龐、充沛高亢的抒情實力唱腔與甜美笑容,贏取『天使情人』善潔之暱稱。本文介紹的"I Wanna Love You Forever"出自其1999首張專輯《Sweet Kisses》,曾打進2000年告示牌單曲榜季軍。推薦曲"Irresistable"則是首節奏舞曲,出自其2001年第二張同名專輯,曾獲單曲榜15(以上資料來自博客來音樂)

Verse 1:

1 節:

You set my soul at ease

你使我的靈魂自在

Chased darkness out of view

把黑暗趕出視線

Left you desperate spell on me

留下你極度渴望的魔法在我身上

Say you feel it too i know you do

說你也感覺到了,我知道你有感覺

I've got so much more to give

我得給更多

This can't die, I yearn to live

不能消退,我渴望存留這種感覺

Pour yourself all over me

訴說你的所有給我聽

And i'll cherish every drop here on my knees

我會珍惜膝上的每滴眼淚

Chorus:

副歌:

I wanna love you forever

我要永遠愛你

And this is all I'm asking of you

這是所有我對你的要求

10,000 lifetimes together

在一起 10,000 個輩子

Is that so much for you to do

你要做的會很多嗎?

Cuz from the moment that i saw your face

因為從我看見你的臉的那一刻

and felt the fire if you sweet embrace

如果你甜蜜擁抱,就能感覺到激情

I swear I knew

我發誓,我知道

I wanna love you forever

永遠愛你

Verse 2:

2 節:

My mind fails to understand

我無法理解

What my heart tells me to do

我的心告訴我做什麼

And I'd give up all i have just to be with you

而且我想放棄我的所有,只想和你在一起

And that would do

然後將成真

I've always been taught to win

我一直被教導要贏

And I'd never thought I'd fall

而且我從沒想過自己會陷落

Be at the mercy of a man,

任人擺佈,

i've never been

我從來沒有

Now i only want to be right where you are

現在我只想在有你的地方

Chorus

副歌

Bridge:

橋段:

In my life I've learned that heaven never waits

在我生命中,我了解到,天堂不會永遠等待

Let's take this now before its gone

在它消失之前,讓我們把握現在

Like yesterday

像昨天

Cuz when I'm with you there's nowhere else

因為我和你在一起,已經沒有別的地方,

That i would ever wanna beno

是我甚至想去的~不~

I'm breathing for the next second I can feel you

我呼吸,只為了在下一秒感覺到你

Loving me....I'm gonna love

愛我....我將要愛~

 

~中譯來自網路城邦Ashley 的音樂盒~

 

 

 

 

~相關推薦~

 

Jessica Simpson ~ Irresistable

You know, I don't know what it is,
你知道嗎 我不知道為什麼

But everything about you is so irresistible...
關於你的一切都讓我神魂顛倒

  

Don't you try to tell me that he's not my type?
不要試著告訴我 他不是我喜歡的類型

To hide what I feel inside
我隱藏著我的感受

When he makes me weak with desire
他的慾望使我軟弱

I know that I'm supposed to make him wait
我知道我應該讓他等待

Let him think I like the chase
讓他認為我喜歡被追求

But I can't stop fanning the fire
但我無法阻止激起的火花

I know I'm meant to say no, but
我知道我打算說不 但...

  

He's irresistible up close and personal
他非常具有吸引力

Now inescapable I can hardly breathe
現在不逃脫的話  我無法呼吸

More than just physical, deeper than spiritual
不只我的身體  還有心靈深處

His ways are powerful
他讓人著迷

Irresistible to me
令我神魂顛倒

  

(I can hardly breathe)
我無法呼吸

   


Don't you think I'm trying to tell my heart what's right?
你認為我該如何控制我的情感?

That I should really say goodnight
或許我真的該說晚安了

But I just can't stop myself falling
但我就是不能停止我自己去為他著迷

Maybe I'll tell him that I feel the same
或許我會告訴他  我也有相同的感受

That I don't play no game
我不想再玩這場遊戲

cause when I feel his arms wrapped around me
因為當我感覺到他的雙臂圍繞著我

I know I'm meant to say no(I'm meant to say no)
我知道我打算說不

 

  
He's irresistible up close and personal

他非常具有吸引力

Now inescapable I can hardly breathe
現在不逃脫的話  我無法呼吸

More than just physical, deeper than spiritual
不只我的身體  還有心靈深處

His ways are powerful
他讓人著迷

Irresistible to me
令我神魂顛倒

   


Can't you see, whenever he is close to me
你無法了解  每當他接近我

I really find it hard to breathe he's so irresistible
我真的發現連呼吸都感到困難   他真的令我神魂顛倒

Think he knows, it's more than just spiritual
我想他知道  這不只是在心靈層面

His kisses are powerful
他的吻讓人著迷

He's so irresistible(He's so irresistible)
他真的令我神魂顛倒

   


He's irresistible up close and personal
他非常具有吸引力

Now inescapable I can hardly breathe
現在不逃脫的話  我無法呼吸

More than just physical, deeper than spiritual
不只我的身體  還有心靈深處

His ways are powerful
他讓人著迷

Irresistible to me
令我神魂顛倒

  

He's irresistible up close and personal
他非常具有吸引力

Now inescapable I can hardly breathe
現在不逃脫的話  我無法呼吸

More than just physical, deeper than spiritual
不只我的身體  還有心靈深處

His ways are powerful
他讓人著迷

Irresistible to me
令我神魂顛倒

 

 

~中譯來自Xuite日誌晚安,羊兒~

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()