酷世代搖滾教主艾薇兒,持續嗆翻流行歌壇、引領潮牌趨勢,釋放屬於搖滾的熱力!目前專輯全球累積突破3300萬張驚人銷量,八度提名葛萊美獎,入列VH1頻道「錄影帶時代以來50位最佳女性藝人」名單。擁有「Abbey Dawn」潮牌服飾、量身打造的香水、簽入Ford Models模特兒公司,擔綱賣座動畫片「森林保衛戰」幕後配音,朝全方位藝人之路加速邁進!本文介紹的"When You're Gone"出自其第三張專輯"The Best Damn Thing"(美麗壞東西),也是版主唯一聽得進耳的歌,是首抒情搖滾,曾獲2007告示牌單曲榜#24(以上資料來自博客來音樂館) 

I always needed time on my own


我總是需要自己獨處的時間

 

I never thought I’d need you there when I cried


當我哭泣時從未想過需要你

 

And the days feel like years when I’m alone


當我獨自一人時卻度日如年

 

And the bed where you lie


床上你躺的位置

 

Is made up on your side


已經為你準備好

 

When you walk away


當你離開時

 

I count the steps that you take


我計算著你的腳步

 

Do you see how much I need you right now?


你明白此刻我有多需要你嗎?

 

When you’re gone


當你離去

 

The pieces of my heart are missing you


我碎成片片的心想念著你

 

When you’re gone


當你離去

 

The face I came to know is missing too


熟悉的面容也消逝了

 

When you’re gone


當你離去

 

The words I need to hear


我需要聽到

 

To always get me through the day


過去總是伴我每天的話語

 

And make it OK


讓我安然度過

 

I miss you


我想念你

 

I’ve never felt this way before


以前從未有過這種感覺

 

Everything that I do


我做的每件事情

 

Reminds me of you


都會聯想到你

 

And the clothes you left


你留下的衣服

 

They lie on the floor


仍在地板上

 

And they smell just like you


它們還殘留你的氣味

 

I love the things that you do


我愛你這麼做

 

When you walk away


當你離開時

 

I count the steps that you take


我計算著你的腳步

 

Do you see how much I need you right now?


你明白此刻我有多需要你嗎?

 

When you’re gone


當你離去

 

The pieces of my heart are missing you


我碎成片片的心想念著你

 

When you’re gone


當你離去

 

The face I came to know is missing too


熟悉的面容也消逝了

 

When you’re gone


當你離去

 

The words I need to hear


我需要聽到

 

To always get me through the day


過去總是伴我每天的話語

 

And make it OK


讓我安然度過

 

I miss you


我想念你

 

We were made for each other


我們是天生一對

 

Out here forever


永遠在此

 

I know we were


我知道我們曾經是

 

Yeah...


吔...

 

All I ever wanted was for you to know


我始終想讓你明瞭

 

Everything I do I give my heart and soul


我是用心及靈魂去做每件事

 

I can hardly breathe


我無法呼吸

 

I need to feel you here with me


我需要感覺你在此陪伴我

 

Yeah...


吔...

 

 

When you’re gone


當你離去

 

The pieces of my heart are missing you


我碎成片片的心想念著你

 

When you’re gone


當你離去

 

The face I came to know is missing too


熟悉的面容也消逝了

 

When you’re gone


當你離去

 

The words I need to hear


我需要聽到

 

To always get me through the day


過去總是伴我每天的話語

 

And make it OK


讓我安然度過

 

I miss you

 

我想念你

 

 

~中譯來自天空部落格c910164 ~

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()