2000年抒情代表作“I Hope You Dance”,受到Billboard雜誌高度推崇、權威音樂網站AMG四星高評,透過Lee Ann Womack的詮釋,不僅蟬連鄉村單曲榜六週冠軍、成人抒情榜十一週冠軍,更橫掃各大音樂獎項,抱回葛萊美獎「年度最佳鄉村歌曲」、全美鄉村音樂獎「年度最佳單曲」、「年度女歌手」,以及美國鄉村音樂協會獎「年度最佳單曲唱片」、「年度最佳歌曲」和「年度歌唱演出」等獎座肯定,同名專輯『I Hope You Dance』亦光榮入選娛樂週刊、今日美國報...等全美各大傳媒「年度最佳鄉村專輯」,全美銷售勇破三百萬張,將Lee Ann Womack的音樂事業推向最高峰。(以上資料來自博客來音樂館)至於推薦曲"The Fool"(1997年鄉村榜亞軍)則是版主認為Lee Ann所有歌曲中最感人的一條歌,即使知名度不如“I Hope You Dance”,但整首歌自比傻瓜充滿著辛酸無奈,讓聽眾雖無相同經歷亦能同感其悲。

I hope you never lose your sense of wonder
我希望你永遠不會失去求知的心
You get your fill to eat, but always keep that hunger
縱然得到份內所需,也永存熱望
May you never take one single breath for granted
但願你不會把任何一次呼吸都視為理所當然
God forbid love ever leave you empty handed
上天不會讓你懷了愛依然兩手空空

I hope you still feel small when you stand beside the ocean
我希望當你站在海邊,能感覺渺小
Whenever one door closes I hope one more opens
當一扇門關上,我希望能有另一扇為你開啟
Promise me that you'll give faith a fighting chance
答應我,你會給信仰一個奮戰的機會
And when you get the choice to sit it out or dance
而當你可以選擇枯坐還是跳舞的時候
I hope you dance, I hope you dance
我希望你跳舞,我希望你跳舞

I hope you never fear those mountains in the distance
我希望你永遠不會被遠方的高山嚇倒
Never settle for the path of least resistance
永遠不會因畏難而選擇捷徑
Livin' might mean takin' chances, but they're worth takin'
生命也許意味著冒險,但是它們值得
Lovin' might be a mistake but it's worth makin'
愛也許意味著錯誤,但是它們也值得
Don't let some hell bent heart leave you bitter
千萬不要讓別人扭曲的心靈使自己苦澀
When you come close to selling out, reconsider
當你幾近崩潰,也請重新考慮
Give the heavens above more than just a passing glance
抬頭凝視天空,而不是隨意一瞥

And when you get the choice to sit it out or dance,
當你可以選擇枯坐或是跳舞的時候
*I hope you dance
我希望你跳舞
(Time is a wheel in constant motion always)
時光如輪,轉動不息
I hope you dance
我希望你跳舞
(Rolling us along)
(轉動著我們向前行)
I hope you dance
我希望你跳舞
(Tell me who wants to look back on their youth and wonder)
(告訴我,誰願意回首青春的時候才疑惑)
I hope you dance
我希望你跳舞
(Where those years have gone)
(那些舊日歲月已去向何方)

I hope you still feel small when you stand beside the ocean
我希望當你站在海邊,能感覺渺小
Whenever one door closes I hope one more opens
當一扇門關上,我希望能有另一扇為你開啟
Promise me that you'll give faith a fighting chance
答應我,你會給信仰一個奮戰的機會
And when you get the choice to sit it out or dance
而當你可以選擇枯坐還是跳舞的時候
I hope you dance, I hope you dance
我希望你跳舞,我希望你跳舞

 

~中譯來自im.tv部落格yun1021~

 

 

~相關推薦~

Lee Ann Womack ~ The Fool

 

You don't know me but I know who you are
Mind if I sit down
Do I look familiar if I don't well I should
I'm sure you've seen me around
I know you've probably heard my name
Though we've not been introduced
I'm the fool in love with the fool
Who's still in love with you

If you've got a minute I'll buy you a drink
I've got something to say
It might sound crazy but last night in his sleep
I heard him call out your name
This ain't the first time he's done it before
And it's hard to face the truth
I'm the fool in love with the fool
Who's still in love with you

I know love is a fragile thing
And I'm trying hard to make it last
But it ain't easy holding on to my dream
When he's holding on to the past

Just one more thing before I go
I'm not here to put you down
You don't love him and that's a fact
Girl I've seen you around
But you hold his heart in the palm of your hand
And it's breaking mine in two
'Cause I'm the fool in love with the fool
Who's still in love with you

I'm the fool in love with the fool
Who's still in love with you
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()