Taylor Dayne美國流行歌手,1962年生,以動感舞曲聞名,本文介紹的" Love Will Lead You Back"王牌作曲家Diane Warren為其量身訂做深情經典情歌,也是1990年全美流行單曲榜冠軍及抒情榜4週冠軍的經典情歌,單曲銷售獲全美金唱片認證,專輯銷售達200萬張。

Saying goodbye is never an easy thing
道別從來就不是易事
But you never said, that you'd stay forever
但你從未說過你會永遠待下來
So if you must go
所以如果你一定要走
Well, darlin', I'll set you free
親愛的,我會讓你走
But I know in time
That we'll be together

但我知道將來我們還是會在一起
Oh, I won't try
To stop you now from leaving

我現在不會阻止你離開
Cause in my heart I know
因為在我內心深處....我知道


Love will lead you back
愛會引導你回來
Someday I just know that
我知道有一天
Love will lead you back to my arms
愛會引導你回到我懷中
Where you belong
這就是你的歸屬
I'm sure, sure as stars are shining
我確定,像星星會閃亮那麼確定
One day you will find me again
有一天你會再找到我
It won't be long
不用很久的
One of these days
有一天....
Our love will lead you back

愛會引導你回來


One of these nights
某一晚
Well I'll hear your voice again
我會再次聽到你的聲音
You're gonna say, oh, how much you miss me
你會告訴我你有多想念我
You walked out this door
你會走出這扇門
But someday you'll walk back in
但有一天你會再回來
Oh, darling I know
Oh, I know this will be

親愛的,我知道會這樣的
Sometimes it takes, sometime out on your own now
有時你需要花點時間獨行
To find your way back home
才能找到回家的路


Love will lead you back
愛會引導你回來
Someday I just know that
我知道有一天
Love will lead you back to my arms
愛會引導你回到我懷中
Where you belong
這就是你的歸屬
I'm sure, sure as stars are shining
我確定,像星星會閃亮那麼確定
One day you will find me again
有一天你會再找到我
It won't be long
不用很久的
One of these days
有一天....
Our love will lead you back

愛會引導你回來


But I won't try to stop you now from leaving
我現在不會阻止你離開
Cause in my heart I know...oh yeah
因為在我內心深處....我知道


Love will lead you back
愛會引導你回來
Someday I just know that
我知道有一天
Love will lead you back to my arms
愛會引導你回到我懷中
Where you belong
這就是你的歸屬
I'm sure, sure as stars are shining
我確定,像星星會閃亮那麼確定
One day you will find me again
有一天你會再找到我
It won't be long
不用很久的
One of these days
有一天....
Our love will lead you back

愛會引導你回來


Love will lead you back
愛會引導你回來
Someday I just know that
我知道有一天
Love will lead you back to my arms
愛會引導你回到我懷中
It won't be long
不用很久的
One of these days
有一天....
Our love will lead you back

愛會引導你回來.............

  

~中譯來自奇摩部落格13~

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()