M2M (窈窕美眉) 是由兩個來自挪威的小女孩Marit(乖乖美眉-瑪莉特)及Marion (好動美眉-瑪莉安)所組成的團體,由於兩人名字都是M開頭,所以就叫M 2MMaritMarion兩人認識於1990年(大約五歲時),由於對音樂的喜愛,兩人成 了好朋友,並常在一起為家人及朋友表演。他們的第一張唱片是八歲時以挪威語 灌錄的兒童專輯Synger Kjente Barnesanger (Sings Famous Children's Songs),這張專輯也獲得Spillemanspriest(相當於挪威的葛萊美獎)「最佳兒童專輯」的提名。 當時他們的團名是Marit & MarionM 2M19987月與Atlantic唱片公司簽約,首支單曲Don't Say You Love Me M 2M一起譜寫,並由Celine Dion(席琳狄翁)與Jennifer Paige(珍妮佛佩姬) 的專輯製作人共同製作,並成為「神奇寶貝-口袋餅乾皮卡丘」(Pokemon: the First Movie)電影主題曲,並配合電影的上映目前已在全美電台獲得廣大的迴響並持 續發燒中,單曲銷售量曾高居第五名,已經超過40,000張紀錄。M 2M首張專輯「紫色戀情」 Shades Of Purple20003月發行,M 2M包辦所有的詞曲創作,並請到 Spice Girls(辣妹)、Backstreet Boys(新好男孩)、Britney Spears小甜甜布蘭妮等當紅藝人團體的專輯製作人傾力操刀。2001年發行第2張專輯The Big Room M 2M再度與製作人/音樂家Jimmy Bralower (Donna LewisJennifer Paige)合作,三人共同成就了一張非常迷人的專輯,輯中充滿了以自信與技巧打造出的流行歌曲,她們自己譜寫的歌曲"Miss Popular""Everything",閃耀著令人無法抗拒的旋律、與坦白直率的歌詞,當然還有她們兩人註冊商標似的完美合音。2003年發行第3張也是最後一張專輯The Day You Went Away: The Best of M2M後,M 2M就解散了 

Oh.. whoa ..
是的,我很驚訝,這是真的嗎?
Well I wonder could it be

 

當我夢到你時,你也正在做有關我的夢
When I was dreaming 'bout you baby you were dreaming of me

 

你稱我瘋狂,你說我盲目
Call me crazy call me blind

 

在我們之間的事已經過去那麽長時間,仍在爲此傷痛
To still be suffering is stupid after all of this time

 

是否我將屬於我的愛給她會更好一點
Did I lose my love to someone better

 

 

她是否會像我那樣愛你
And does she love you like I do

 

的確,我真的真的那樣愛你
I do you know I really really do

 

是的 我多麽多麽的想告訴你,
Well hey so much I need to say

 

我是多麽的孤獨
Been lonely since the day

 

自你離去的那天起
The day you went away

 

那樣真實的悲傷,
So sad but true

 

對我而言只有你
For me there's only you

 

自你離開的那天起我就一直在哭泣
Been cryin since the day

 

自你離去的那天起
The day you went away

Oh whoa .... yeah... oh...ooh...

 

 

我記得日期和時間
I remember date and time

 

九月的一個星期天,九點二十五分零二秒
September twenty-second Sunday twenty-five after nine

 

在你離開的門前
In the doorway with your case

 

我們彼此不再爭吵
No longer shouting at each other

 

只有淚水挂在我們的臉上
There were tears on our faces

 

我們由於發生了一些特殊的事而分手
And we were letting go of something special

 

一些我們間再也不會發生的事
Something we'll never have again

 

我明白,我想我真的明白
I know, I guess I really really know

 

是的 我是多麽多麽的想告訴你
Well hey so much I need to say

 

我是多麽的孤獨
Been lonely since the day

 

自從你離去的那天起
The day you went away

 

那樣真實的悲傷,
so sad but true

 

對我而言只有你
For me there's only you

 

自從你離去的那天起我就一直在哭泣
Been crying since the day

 

自從你離去的那天起
The day you went away

 

自從你離去的那天起
The day you went away

 

自從你離去的那天起
The day you went away

Oh whoa .... yeah oh

 

是否我將屬於我的愛給她會更好一點
Did I lose my love to someone better

 

她是否會像我那樣愛你
And does she love you like I do

 

的確,我真的真的那樣愛你
I do you know I really really do

 

是的 我多麽多麽的想告訴你,
Well hey so much I need to say

 

我是多麽的孤獨
Been lonely since the day

 

自你離去的那天起
The day you went away

 

那樣真實的悲傷,
So sad but true

 

對我而言只有你
For me there's only you

 

自你離開的那天起我就一直在哭泣
Been cryin since the day

 

自你離去的那天起
The day you went away

 

爲什麽直到分手後我們才明白究竟得到了什麽?
Why do we never know what we've got till it's gone

 

讓我怎樣繼續?
How could I carry on

 

自從你離去的那天起
The day you went away

 

因爲我不得不說我是多麽的想念你
Cause I've been missing you so much I had to say

 

自從你離去的那天起我就一直在哭泣
Been crying since the day

 

自從你離去的那天起
The day you went away

 

自從你離去的那天起
The day you went away

 

自從你離去的那天起
The day you went away


oh whoa .. yeah oh

 

 

~相關推薦~ 

M 2M ~ Pretty boy

Pretty boy   M2M

I lie awake at night
See things in black and white
I've only got you inside my mind
You know you have made me blind

I lie awake and pray
That you will look my way
I have all this longing in my heart
I knew it right from the start

*Oh my pretty pretty boy I love you
Like I never ever loved no one before you
Pretty pretty boy of mine
Just tell me you love me too
Oh my pretty pretty boy

I need you
Oh my pretty pretty boy I do
Let me inside
Make me stay right beside you

I used to write your name
And put it in a frame
And sometime I think I hear you call
Right from my bedroom wall

You stay a little while
And touch me with your smile
And what can I say to make you mine
To reach out for you in time ( * )

Oh pretty boy
Say you love me too

優質男孩   窈窕美眉合唱團

我整晚都清醒著躺著
每件事我都一清二楚
我只想把你留在我心裡
你知道嗎?你已讓我迷失了

我躺著並且祈求
我要你注視著我
我已在心裡渴望很久
我知道,這一開始就對了

喔!我的優質男孩,我愛你
我從來不曾這樣的愛過一個人
我的優質男孩
只要告訴我,你也愛著我
喔!我的優質男孩

我需要你
喔!我的優質男孩
讓我在你心裡吧
就讓我待在你的身旁

我曾常寫下你的名字
並把它放在相框中
有時我想我聽到你在叫我
就從我的臥室的牆上傳來

你只待了一下子
還用那笑容觸動了我
而我要說什麼來及時
的觸碰到你心裡

喔!我的優質男孩
說你也愛我吧!

中文翻譯來自樂友Jason,歡迎來信 dayjinshin@hotmail.com 討論!

 

 

 

M2M ~ Everything You Do

 

From the moment you looked at me
And ever since you called my name
You've been everything that I've seen
And know I'm caught up in this game
My mind is spinning round and around
There's something special I have found
Every time I close my eyes
All I can think of is you and me
Oh baby can't you see
That everything you do
Everything that you do
Makes me wanna go...
Everything you say
Everything that you say
Makes me wanna go...
They're trying to build a fence
By saying that this won't last
They tell me I don't have a chance
That everything moves too fast
But every time I close my eyes
All I can think of is you and me
Oh baby can't you see

That everything you do
Everything that you do
Makes me wanna go...
Everything you say

Everything that you say
Makes me wanna go...
That everything you do
Everything that you do
Makes me wanna go...
Everything you say
Everything that you say
Makes me wanna go...

My mind is spinning round and around
There's something special I have found
Every time I close my eyes
All I can think of is you and me
Oh baby can't you see
[BRIDGE]
That everything you do
Everything you do
Everything you do
Everything you say
Everything that you say
That everything you do
Everything that you do
Makes me wanna go...
Everything you say
Everything that you say
Makes me wanna go...
That everything you do
Everything that you do
Makes me wanna go...
Everything you say
Everything that you say
Makes me wanna go...

 

 

M 2M ~ Dont Say You Love Me

 

Got introduced to you my friend
You were cute and all that, baby you set the trend
Yes you did oh
The next thing I know were down at the cinema
We're sitting there, you said you loved me
What's that about?

You're moving too fast, I don't understand you
I'm not ready yet, baby I can't pretend
No I can't
The best I can do is tell you to talk to me
It's possible, eventual
Love will find a way
Love will find a way...

[Chorus:]
Don't say you love me
You don't even know me
If you really want me
Then give me some time
Don't go there baby
Not before I'm ready
Don't say your heart's in a hurry

It's not like we're gonna get married
Give me, give me some time

Here's how I play, here's where you stand
Here's what to prove to get any further than where it's been
I'll make it clear, not gonna tell you twice
Take it slow, you keep pushing me
You're pushing me away
Pushing me away...

[Chorus]

[Bridge:]
oooo, na, na, na, na, na, na, na
na, na, na, na, na, na
oooo, na, na, na, na, na, na, na
na, na, na, na, na, na, na

Don't say you love me
You don't even know me baby...

Baby don't say love me, baby
Give me some time...

[Chorus (repeat until fade out)]

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()