197558號出生於西班牙的馬德里,隨後定居邁阿密的安立奎,他在青少年期間就瞞著巨星老爸胡立歐,以化名偷偷進行歌曲的創作與試唱帶的錄製,就連挖掘安立奎的墨西哥唱片公司Fonovisa都在簽約前夕才知道他是巨星之子的身分。1995年的夏季,隨著首張專輯「Enrique Iglesias因為愛你」在發行不到3個月就賣出100萬張的驚人表現,安立奎的歌唱旅程正式起飛,安立奎以"Si Tu Te Vas 離開我"" Experiencia Religiosa 愛的洗禮""Por Amarte 因為愛你""No Llores Por Mi不要為我哭泣""Trapecista 愛情遊戲"5首拉丁熱門單曲榜冠軍單曲改寫了絕響拉丁天后席琳娜(Selena)單張專輯擁有最多首拉丁冠軍單曲的紀錄。在首張專輯駐留排行榜100週的熱潮中,安立奎趁勢於1997年年初發行第2張專輯「Vivir為愛而活」,此張專輯持續秀出"Enamorado Por Primera Vez 第一次戀愛""Solo En Ti 最愛是你""Miente 愛情謊言"3首冠軍曲,同時還一舉跨進全美流行專輯榜TOP40大門,安立奎接著在1998年秋季推出第3張專輯「Cosas Del Amor關於愛情」,專輯中依然打出了"Esperanza希望""Nunca Te Olvidare 絕不會忘記你"等冠軍單曲。安立奎的歌唱事業在1999年的夏季再創巔峰,他與環球音樂集團簽下了價值4800萬美金的英文與拉丁專輯的唱片合約,同時又以"Bailamos 跳舞吧!"這首單曲登上全美熱門單曲榜冠軍王座,安立奎的人氣一路由拉丁美洲擴散到全世界,正式成為全球最暢銷的拉丁藝人,挾著銳不可當的人氣,安立奎展開全球巡迴演唱行程,安立奎在同一年推出首張英文專輯「Enrique」,安立奎在專輯中與流行天后惠妮休斯頓深情合唱"Could I Have This Kiss Forever",此張專輯總計在全球32個國家獲得金唱片或白金唱片的銷售認證。2001年,安立奎的第2張英文專輯在抒情榜冠軍大作"Hero"的加持下,在全球狂銷1400萬張。在2002年到2007年間,安立奎持續以英文專輯「7」、「Insomniac」與拉丁專輯「Quizas 也許」橫掃全美流行榜與拉丁榜。(以上資料來自博客來音樂館)

 

Enrique Iglesias ~ Bailamos

 
Esta noche bailamos
Te doy toda mi vida
Quedate conmigo
Tonight we dance
I leave my life, in your hands
We take the floor
Nothing is forbidden anymore

Don't let the world dim my sight
Don't let a moment go by
Nothing can stop us tonight
1-bailamos, let the rhythm take you over
Bailamos
Te quiero amor mio, bailamos
Gonna live this night forever
Bailamos
Te quiero amor mio, te quiero


Tonight i'm yours
We can make it happen i'm so sure
Now i'm letting go
There is something i think you should know
I won't be leaving your side
We're gonna dance through the night
I'm gonna reach for the stars


(repeat 1)


(whoa, oh oh oh) tonight we dance
(whoa, oh oh oh) like no tomorrow
(whoa oh oh oh) if you will stay with me
Te quiero, mi amor
Quedate conmigo, esta noche
Quedate mi cielo
(repeat 1, 1...como te quiero (6))

 

 

Enrique Iglesias ~ Hero

Would you dance if I asked you to dance ?
如果我邀你共舞,你願意嗎?
Would you run and never look back ?
你會逃開,永不回頭?
Would you cry if you saw me crying ?
看見我流淚,你也會哭嗎?
Would you save my soul tonight ?
今晚,你可會前來拯救的靈魂?

Would you tremble if I touched your lips ?
我果我輕觸你雙唇,你可會顫抖?
Would you laugh ?
你會大笑嗎?
Oh, please tell me this
噢!請告訴我
Now would you die for the one you love ?
你可願為心愛的人而死?
Hold me in your arms tonight
今晚,請將我擁入懷中

*I can be your hero, baby
我願成為你的英雄,寶貝
I can kiss away the pain
我會吻去你的傷痛
I will stand by you forever
永遠守候在你身邊
You can take my breath away
你可以讓我屏息

Would you swear that you'll always be mine ?
你願意立誓,你會永遠屬於我?
Would you lie ?
你會撒謊嗎?
Would you run and hide ?
你會躲起來嗎?
Have I gone too deep ?
是否我已陷入太深?
Have I lost my mind ?
是否我已失去理智?
Well, I don't care you're here tonight (*)
嗯,我根本不在乎你今晚是否在我身旁?

You can take my breath away

你可以讓我屏息
 

~中譯來自奇摩知識韻兒~

 

 

 

 

Enrique Iglesias ~ You're My Number One

I've kissed the moon a million times
吻過月兒百萬次
Danced with angels in the sky
舞過空中的天使
I've seen snowfall in the summertime
見識過炎夏裡風雪交織
Felt the healing of the powers above
感受過上天救治的恩賜

I've seen the world from the highest mountain
欣賞過極峰下的景緻
Tasted love from the purest fountain
掬飲過最甘美的愛泉池
I've seen lips that spark desire
看過不少叫人心動的唇脂
Felt the butterflies a hundred times
心頭小鹿亂撞過一百次

 

I've even seen miracles
我見識過奇跡
I've felt the pain disappear
感受過痛苦不藥而癒
But I still haven't seen anything

世上只有你是唯一
That amazes me quite like you do

但如此這般震憾我心
 

 

###You bring me up when I'm feeling down
落落寡歡時為我打氣
you touch me deep you me right
觸動我心深刻又甜蜜
You do the things I've never done
帶我勇闖全新的領域
You make me wicked you make me wild
使我鮮活起來淘氣又野性
'Cause baby, you're my
number one

因為﹐寶貝﹐你無人能及

 

I've sailed in a perfect dream
曾在美夢裡揚帆騁馳
I've seen the sun make love to the sea
曾目睹太陽對大海發動愛的攻勢
I've kissed the moon a million times
曾親吻月兒一百萬次
Danced with angels in the sky
曾共舞空中的天使

I've even seen miracles
我見識過奇跡
I've seen the tears disappear
看過淚水消聲匿跡
But I still haven't seen anything
但如此這般震憾我心
That amazes me quite like you do
世上只有你是唯一


 

~中譯來自奇摩知識meowwwwwww~

 

 

 

 

Enrique Iglesias ~ Ring my bells

 

Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~
……


敲我的門鈴~來按我的鈴吧 ()


Sometimes you love it, sometimes you don't
Sometimes you need it then you don't and you let go
Sometimes we rush it, sometimes we fall
It doesn't matter baby we can take it real slow


有時候妳喜歡,有時候妳厭煩
有時候妳想要,接著妳又說算了
有時候我們愛的匆促,有時候我們沉溺於其中
這些都無關緊要,寶貝,我們可以讓它慢慢來


'Cause the way that we touch is something that we can't deny
And the way that you move
oh you make me feel alive
Now come on


因為我們愛撫時的感覺彼此都無法否認
而妳身體挪動的方式
哦 妳讓我感受到真實的活著
現在就過來吧


Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~

……


敲我的門鈴~來按我的鈴吧 ()


You try to hide it, I know you do
When all you really want is me to come and get you
You move in closer, I feel you breathe
It's like the world just disappears when you around me, oh


妳試圖掩飾它,我知道妳想的
那時妳真正要的 是要我過去引誘妳
妳更向我靠近些,我能感到妳呼出的氣息
當妳在我身邊的時候,彷彿世界都不存在



'Cause the way that we touch is something that we can't deny
And the way that you move
oh you make me feel alive
so come on


因為我們愛撫時的感覺彼此都無法否認
而妳身體挪動的方式
哦 妳讓我感受到真實的活著
所以,過來吧



Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~
……


敲我的門鈴~來按我的鈴吧 ()



I Say you want,I say you need
I can tell by your face you love the way it turns me on
I Say you want,I say you need
I will do all the things that I would never do you wrong


說妳想,說妳要()
我能從妳臉上的表情知道,妳喜歡我愛撫妳的方式,那讓我慾火焚身
說妳想,說妳要()
我會滿足妳想要的一切 我不會令妳失望




'Cause the way that we love is something that we can't fight,oh no
I just can't get enough
oh you make me feel alive
So come on


我們相愛的方式連我們自己都無法抗拒 噢 不
我仍無法滿足
哦 是妳讓我感受到真實的活著
所以求妳,過來吧


Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~

……


敲我的門鈴~來按我的鈴吧 ()


I Say you want, I say you need
(I can tell by the way you're look at me , I turn you on )
I Say you want,I say you need
(If you got what it takes we don't have to wait Let's get it on)
Get it on!


說妳想,說妳要()
我知道妳看我的眼神,我讓妳慾火焚身
說妳想,說妳要()
如果妳也有同樣的感覺,我們就無需再等待,不要猶豫了就開始吧
讓它開始吧!



Ring my bell, ring my bells sssss~
Ring my bell, ring my bells sssss~

……


敲我的門鈴~按我的鈴吧 ()




註:
Bells=Boobs
Ring=Play With
My=Mine



第一句Ring my bell意指按我家的門鈴,過來找我;
第二句Ring my bells 注意到了嗎?bells多了一個[s]
意指按觸身體敏感的二點位置。
當安立奎唱Ring my bells就是指撫觸我(身體那二點性感的部位)
後接[sss~]尾音,你可以想像是愛撫那二點時所發出的快感呻吟,
或是歐系男人為了引起女人的注意,所發出類似叫貓咪的聲音,
或是...請自己想像XD


 

~中譯及來自奇摩部落格樂小貓~

 

 

 

Enrique Iglesias拉丁情歌精選~1

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 元元 的頭像
    元元

    各式老歌

    元元 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()